• Home
  • بلاگ
  • اخبار
  • دیدار مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور با رییس دانشگاه فرهنگیان
دیدار مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور با رییس دانشگاه فرهنگیان

دیدار مشاور دستیار ویژه رئیس جمهور با رییس دانشگاه فرهنگیان

چاپ پست الکترونیکی

پیش زمینه فرهنگ وتمدن پویا در جامعه اسلامی، وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

مشاور دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام واقلیت های دینی ومذهبی جناب آقای دکتر مصطفی ذوالفقارطلب در دیدار با رییس دانشگاه فرهنگیان کشور جناب آقای دکتر خنیفر بیان داشتند: دانشگاه فرهنگیان در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ظرفیت حداکثری را در تربیت معلمان حرفه ای و تخصصی دارد واین امر به طور یقین در تحکیم فرهنگ اسلامی ایرانی اثرگذار است .وی همچنین اظهار داشت که دانشگاه فرهنگیان به عنوان نماد عالی تربیت معلم در جهل زدایی و اعتلای فرهنگ اسلامی، ظرفیت بسیار بالایی را در سطح گسترده جامعه داراست. این استاد دانشگاه تهران بیان داشت: پیش زمینه فرهنگ و تمدن پویا در جامعه اسلامی، وحدت ملی  و انسجام اسلامی است. ذوالفقارطلب  تصریح نمود که به دلیل اهمیت ساختار فرهنگی و گستردگی مخاطبان  دانشگاه فرهنگیان، تدوین سیاست راهبردی این دانشگاه ناظر بر ترویج فرهنگ اعتدال و انسجام اسلامی ملی ، آثار بسیار مثبتی را در عرصه وحدت اسلامی خواهد داشت. مشاور دستیار ویژه رییس جمهور در این دیدار به ابلاغیه ۱۳۹۵ ریاست جمهوری مبنی بر « ضرورت بکارگیری شایستگان اهل سنت در مناصب مدیریتی و مشورتی » تأکید کردند.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشو رجناب آقای دکتر خنیفر بیان داشتند: در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه فرهنگیان وبا شعار اعتقاد به ولایت، اعتماد به دولت واعتدال در رفتار به برنامه ریزی کلان وگسترده در سطح ملی پرداخته ایم. وی بیان داشت که امید است با اجرایی کردن طرح۱۰۰۳۱ ناظر براختصاص بین ۴۰ تا ۱۰۰ هکتار باهدف امکان استفاده از امکانات علمی ، آموزشی، فرهنگی و شهری مراکز استانها و مزایای کاهش هزینه ها و تعاطی استاد با استفاده از ظرفیت خیرین دانشگاهی گام بسیار بزرگی را در طول تاریخ موسسات آموزشی کشور برداریم. این استاد دانشگاه تصریح نمود که از جمله ظرفیت ها وامتیازات دانشگاه فرهنگیان این است این دانشگاه تاریخ انقضا ندارد. تربیت معلم یک مطالبه ملی مانند خوراک وپوشاک است و متناسب با جمعیت حرکت می کند و در صورت توقف روند جمعیتی و کمیتی، کیفیت را جایگزین کمیت خواهیم کرد. رییس دانشگاه فرهنگیان بیان داشت که به تناسب نیازهای آینده کشور با کارشناسی دقیق به تربیت کمی معلم می پردازیم.

دکتر خنیفر بیان داشت که در چشم انداز آینده تاسیس واحدهای بین المللی از جمله سیاست های راهبردی این دانشگاه قرار خواهد گرفت. این استاد دانشگاه تصریح نمود که در راستای انسجام اسلامی ملی ترویج فرهنگ اعتدال و انسجام اسلامی به عنوان یکی از اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران در نزد مسوولین این دانشگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به طور عملی نیز این فرهنگ با تدوین سیاست  راهبردی ویژه در این دانشگاه تقویت خواهد شد و امید است که با انسجام اسلامی و اتحاد ملی و با همکاری نهادهای دولتی گام بلندی را در عرصه فرهنگ اسلامی برداریم. رییس دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برای اجرایی نمودن ابلاغیه ۹۵ ریاست جمهوری، اعلام آمادگی نمودند.

این دیدار در ساختمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کل کشور در تاریخ ۲۳ اردیبهشت روز سه شنبه انجام گرفت.

(1 رای)

نظر دادن

پس از وارد کردن کلمه موردنظر، Enter را فشار دهید
پس از وارد کردن کلمه موردنظر، Enter را فشار دهید